Om Yasmeen 2009.01.20. 21:45

Vendégségben

Na, ma ismét a tipikus arab szervezés "áldozata" lettem.

Déli fél 1 után valamivel kinézek az ablakon és látom ám, hogy egy kisbusz (mini van) áll meg a ház előtt, benne két ismerősnek tűnő pasi.

"Hűha, ezek tutira Riaty-k" - gondoltam (a Riaty Khaled családneve, tehát ezek rokonok) - "vajon mit akarhatnak?"

Ők megláttak engem az ablakban és elkezdtek kiabálni:

"Yella-ya, Om Yasmeen! Gyerünk, indulás!"

"Heeee????? Mégis hová? És miért?"

"Ebédelni. Khaled nem mondta?"

Hát nem, nem mondta. Felhívtam, hogy mégis most mi van? Kik ezek és mit akarnak? Ja, hát valami kuzinja, aki meg akar hívni ebédre hogy megismerkedjek a feleségével. Később kiderült, hogy ezt ők már órákkal előbb megbeszélték, csak éppen nekem, az érintettnek felejtettek el szólni.... ANNYIRA TIPIKUS.... Csak azért nem káromkodtam hangosan, mert közben megérkezett Jázmin is. Őt is sokkolták a fejlemények, mert úgy tervezte, hogy ebéd után szépen nyomtatok neki hercegnőket, lovagokat és sárkányokat, amiket majd ő kiszínez, velem kivágat és aztán eljátszik velük egész délután.

Egyébként az az érdekes, hogy ezek az akciók általában jól szoktak elsülni, ha a kezdeti sokk után abbahagyom a puffogást és hagyom magam sodortatni az eseményekkel. Szóval hozzáállás kérdése az egész.

Most is jól eltelt a délután. Kiderült, hogy a kuzin felesége süketnéma, és egy nagyon aranyos nő. Fiatal, már kb. a 3. felesége a pasasnak, akinek van már 4 nagy lánya Kairóban az egyiptomi feleségétől. Emellett most mesélte nekem, hogy Kínában is van egy felesége... de erről az itteni nem tud, és a kínai sem tud az aqabairól. :-))

A legjobb az, hogy az aqabai feleség egyre azért nyúzza, hogy legközelebb vigye el magával Kínába (takarókereskedő a pasi), a kínai meg ide akar látogatni... úgyhogy nem győzi hárítani őket. :-)) 

Ott volt még az ebéden a feleség egyik barátnője is, aki román és annyi idős mint én. Ő 12 éve él Aqabában, mérnök a férje. Három gyereke van,  két fiú és egy 9 és fél éves kislány, velük egész jól eljátszott Jázmin, amíg mi beszélgettünk.

A román csajszitól megtudtam, hogy állítólag van valahol balett oktatás, a tanárnő szintén román. Megpróbálom kideríteni, hogy hol is van ez. Jázminnak még nem szóltam róla.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aqabai-mindennapok.blog.hu/api/trackback/id/tr85892084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kovácsági 2009.01.21. 12:11:59

Élvezem nagyon ám ! egész jól aklimatizálódsz Om Yasmeena :-))
süti beállítások módosítása