=>> Natural Hawaiian Henna Tattoos & Body Paint Kit 1 Kit <<=

 

Az arab nők egyik szépség-receptjét fogom megosztani ma Veletek: kipróbáltam a hennával történő hajfestést.

Figyelem: a hennás hajfestés egész napos, de minimál esetben is több órás program, úgyhogy ne az utolsó pillanatban jusson eszünkbe!

A henna egy bizonyos fának az arab neve, aminek a levelét porrá őrlik és ezt árusítják kilóra vagy már feldolgozott állapotban tubusban, tasakban.

Mi most a természetes, por alakú változattal dolgozunk, ami Jemenből származik (állítólag a jemeni henna a legjobb minőségű, legalábbis az itteniek szerint.)

Első lépésként egy jó erős hibiszkusz (karkadé) teát főzünk, ha erősebb vörös árnyalatú hajat szeretnénk - fekete hajhoz pedig fekete teát.

Khaled szerint ez hülyeség, és csak sima vízzel kell összekeverni mert az anyukája is úgy szokta.

Én most mégis Om Ahmed hibiszkuszos változata mellett döntöttem, mert az eredményt láttam a lányai haján és tetszett.

Szóval a port összekeverjük a kihűlt teával és egy kicsit (vagy sokat) állni hagyjuk. Azt mondják, hogy minél tovább áll, annál jobb lesz, ezért sokan előző este bekeverik. Én csak 1-2 órát hagytam pihenni.

Ezt a trutymót szépen felkenjük a száraz hajunkra mint egy jó vastag hajpakolást.

Ajánlatos ehhez valami olyan ruhát felvenni, amiért nem kár. A tenyerünk, körmünk is szép narancssárga lesz tőle. A beduinok szokták is így markolászni a hennát, mert állítólag jót tesz a bőrnek. Néhány nap alatt lekopik, de ha valaki nem szeretné hogy így nézzen ki a keze, az húzzon gumikesztyűt.

A következő lépés a leghosszabb: meg kell várni, hogy a trutyi a fejünkön bukósisakká keményedjen. Ha úgy döntünk, hogy hennával a fejünkön alszunk, akkor jó szolgálatot tesznek a

korábbi szállodai tartózkodásaink során begyűjtött zuhanysapkák.

Ha nem alszunk benne, akkor jobb szabadon hagyni a fejet, hogy gyorsabban száradjon - meleg éghajlaton élők előnyben. Rá lehet segíteni hajszárítóval is, de minél tovább van rajta, annál jobb lesz a hatás.

Ha megszilárdult a bukósisak, leöblítjük a hajunkat sima vízzel, majd rákenünk egy újabb mixtúrát: ezúttal némi oliva olajat elkeverve egy fél citrom levével. Ezt kb.

10-15 percig hagyjuk rajta, majd ismét megmossuk a hajunkat, immár samponnal.

Szárítás és kész.

Az eredmény - barna hajból kiindulva: vöröses-mahagónis árnyalat, ami nagyon szépen csillog ahogy réesik a fény.

Nem tudom, hogy szőke, fekete vagy ősz hajúaknál mennyire tud drámai színváltozást előidézni a henna, ha valaki próbálta már, számoljon be róla!

A téma iránt érdeklődők további információkat, érdekességekeket találnak a Hennahajfestés.lap.hu oldalon.

=>> Henna haj- és testfestékek online, kedvezményes áron <<=

A bejegyzés trackback címe:

https://aqabai-mindennapok.blog.hu/api/trackback/id/tr381135830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baphomet 2009.05.24. 13:30:09

Áááá, szuper! De én inkább nem próbálom ki, csak ha már tele vagyok ősz hajszállal. Indiában láttam pár horrorisztikus megoldást, főleg férfiakon. Nem tudom, milyen volt az alapszín meg a technológia, de az eredmény bénítóra sikerült általában.

Fullánk 2009.05.24. 15:44:55

Mert hogy az arab nők kendőt hordanak, vannak ott női fodrászok?

Fullánk 2009.05.24. 15:51:21

@baphomet: tényleg: pakisztán férfikat láttam cinóberre festett hajjal és szakállal. Meglehet az is henna volt? Gondolkodtam is, hogy lehet az, hogy meglett üzletemberek jelennek meg narancssárga hajjal és szakállal.

Om Yasmeen · http://www.aqabai-mindennapok.blog.hu 2009.05.24. 16:04:19

Persze. Az arab nők is csak nyilvánosan, illetve idegen férfiak előtt hordanak kendőt és vannak, akik egyáltalán nem hordanak. A hajukat nagyon is ápolják, a TV is tele van samponreklámmal.

baphomet 2009.05.25. 02:00:54

@Frank59: Persze, az is henna. Talán ősz hajra kenik, amikor olyan zorró narancs árnyalata lesz.

De la croix 2009.11.08. 19:38:55

helló!
engem is érdekel ez a téma. Bár én feketére akarom festeni. Eddig is feketére festettem de nagyon hullot tőle szóval hanyagoltam. Most remélem, hogy a henna sokkal jobb, s ahogy eddig utánaolvastam beválhat szerintem.

ildiko_ferenci 2010.02.17. 16:06:23

Sziasztok! én is érdekelt vagyok ebben a témában.... befestettem már 3x fekete hennával a hajam, de nem fogta be az ősz hajszálakat:( Nem tudom mit ronthattam el... ha tudtok valami tanácsot adni nekem, szívesen meghallgatom.
Köszönettel
süti beállítások módosítása