Kaptam ismét egy jó kérdést ariel-től: "Jordániában babonásak az emberek?"

Elvileg egy jó muszlim nem babonás, mert minden babonaság, mágia, horoszkóp, jóslás eltávolít Istentől. (Tegnap egyébként a Duna Tv-n ugyan ezt mondta egy magyar pap is, tehát elvileg a jó keresztény sem babonás.)

Ugyanakkor szinte mindenki hisz a szemmel verésben, tehát hogy rossz szándékú, illetve irigykedő emberek bajt okozhatnak rájuk.  "Bad Eye" - így szokták angolra fordítani.

Ennek kivédésére hordják ezeket a kék színű, szemet stilizáló medálokat, nyakláncokat, kitűzőket. Szuvenír boltokban is rengeteg van belőlük, de ékszerészeknél is lehet találkozni velük.

Pl. ha valaki megbetegszik, vagy nehezen gyógyul, akkor is feltételezik, hogy valaki "gave him bad eye", megátkozta. A gyógymódként pedig felolvasnak neki a Koránból.

És gondoljunk csak Jumurdzsák talizmánjára az Egri csillagokban. Mi mindenre képes volt, hogy visszakaphassa!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aqabai-mindennapok.blog.hu/api/trackback/id/tr50942279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baphomet 2009.02.15. 19:49:59

Hello, véletlenül találtam meg a blogodat. Na, nem mondom, jól ki lettem hagyva.

Om Yasmeen · http://www.aqabai-mindennapok.blog.hu 2009.02.15. 20:07:22

@baphomet: Bocsi, én úgy emlékszem, hogy minden Jordániában érintett ismerősömet értesítettem emailben... ha tényleg kimaradtál, akkor ezer bocsánat, nem volt szándékos!!!!
Egyébként láttad, hogy írtam egy oldalt Geocaching in Jordan címmel? :-)) Itt a jobb szélen kattintható a link >>>>

baphomet 2009.02.22. 12:18:24

@Om Yasmeen: Rejts esetleg egy ládát valahol a közeletekben, és akkor jönnek a geocacherek is. Pár helyet elég jól feldobott ez a játék, és ahogy korábban elnézegettem a geocaching.com-ot, a környékbeli országokban is van pár láda, főleg amerre a játékot elkezdő amerikaiak jártak.

Om Yasmeen · http://www.aqabai-mindennapok.blog.hu 2009.02.22. 12:27:44

@baphomet: Igen, akarok majd! Valami pofás kis kincsesládikát elrejtünk a beach-en vagy valahol. Csak per pillanat nekem sincs GPS-em, és az kéne a pontos helymeghatározáshoz.

baphomet 2009.02.22. 13:05:16

@Om Yasmeen: És olyat gondoltál-e esetleg, hogy feltedd a google earth-re a Darna village-t képpel, ill. a weblapra a google earth-képet? Meg lehetne írni wikipedia címszót is, nem? Kezdetnek angolul és magyarul (meg később nem ártana oroszul is, bár nem tudom, hogy áll az orosz wikipédia).

Om Yasmeen · http://www.aqabai-mindennapok.blog.hu 2009.02.22. 13:10:48

@baphomet: Elvileg egy kép már van fent a Google Earth-ön, nem tudom, hogy jól raktam-e fel, nálam látszik. De majd ha elkészül, akkor akarok inkább.
Egyébként a Google Earth elég érdekes képet mutat Aqabáról: a Tala Bay már rajta van, de magáról a városról ősrégi felvételeket ad. Pl. ahol lakunk, ott még azok a házak sincsenek rajta, amik már álltak akkor, amikor mi anno 2005 tavaszán építkezni kezdtünk. A Saraya sincs sehol, ellenben a régi Radisson még ott virít.

baphomet 2009.02.22. 13:22:36

@Om Yasmeen: Ja, mert különböző időpontban készült darabokból van összerakva a google earth-kép. Na, megyek oda, megkeresem a fotódat :)

baphomet 2009.02.22. 13:52:14

@baphomet: Basszus, nem találom a fotódat. Hova tetted fel pontosan? Azt sem tudom igazán, hogy a Darna village konkrétan hol van. Úgy saccolom, hogy délebbre, mint a Mermaid volt, de nem találok arrafelé rád utaló fotót.

kovácsági 2009.02.22. 14:25:14

Bocs h beleszólok,de szerintem a japánkert vonalában vagy egy kicsit tovább vannak eszterék.

Om Yasmeen · http://www.aqabai-mindennapok.blog.hu 2009.02.22. 14:25:56

@baphomet: Igen, délebbre, de még a Tala Bay előtt. 1 fotó, de mondom, nem biztos hogy sikerült mert siettem amikor próbáltam felrakni és nem biztos hogy mindent jól csináltam.
De nehéz is belőni, hogy pontosan hol van, mert annyira jó felbontást nem ad Jordániára a Google Earth mint mondjuk Amerikára.

baphomet 2009.02.22. 19:08:29

@Om Yasmeen: Hát, nem találom. Ha felteszed, majd lécc, írd meg a kép címét.
süti beállítások módosítása