Om Yasmeen 2009.10.13. 17:07

Érik a kaka

Végre itt a szezonja a kedvenc gyümölcsömnek:

Hivatalos neve Diospyros kaki, arabul káká - az első szótag a hangsúlyosabb. Magyarul kakiszilvának hívják, de a boltban láttam már hurma és sharon néven is. Japánul kaki, koreaiul kám, angolul persimmon.

De a lényeg, hogy nagyon finom! Ha nem elég érett, akkor nagyon össze tudja rántani az ember száját, úgyhogy érdemes jó puhákat választani vagy hagyni pár napot puhulni.

Itt Aqabában nem terem, csak északabbra, meg Palesztínából is hoznak be. Magyarországon is megél, én tudok egy termő fáról Budaörsön és egyes faiskolákban is lehet venni csemetét.

A bejegyzés trackback címe:

https://aqabai-mindennapok.blog.hu/api/trackback/id/tr751447806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kovácsági 2009.10.13. 17:13:49

Hát elég furi neve van :)) ha kérdezhetem mire hasonlít kb: az íze a magyar gyümölcsök sorában.

Om Yasmeen · http://www.aqabai-mindennapok.blog.hu 2009.10.13. 18:00:06

@kovácsági: Hááát, talán a sárgabarackéra, de sokkal lédúsabb. Finom édes, tessék megkóstolni! :))

baphomet 2009.10.14. 23:19:08

Nyami, én is szeretem. Kár, hogy Mo-on elég drága (azért néha veszek).

kovácsági 2009.10.17. 11:27:09

@baphomet: ne mond ! hol lehet kapni ? megkóstolnám !!?
ha látsz valami multinál szóljál már,bár utálom őket :))

Om Yasmeen · http://www.aqabai-mindennapok.blog.hu 2009.10.17. 14:23:53

@kovácsági: SPAR, INTERSPAR-ban vettem legutóbb, de ha jól emlékszem, az Auchanban is láttam már. Az egzotikus gyümölcsöknél kell keresni.

baphomet 2009.10.18. 20:43:42

Én Intersparban meg Lidlben vettem.
süti beállítások módosítása